سفارش تبلیغ
صبا ویژن

موزیک مگ

همه به دیگران توصیه می کنند که کتاب بخوانند و هر از گاهی آمار سرانه خواندن منتشر می شود و همه پشیمان می شوند که چرا ما در کتاب خواندن آنقدر خوب نیستیم. اخیراً ، خواندن به یک رفتار طبقاتی نیز تبدیل شده است! اما چرا باید واقعاً کتاب بخوانیم؟ در ادامه ، در مورد ضرورت کتاب خواندن و راه های افزایش میل به مطالعه صحبت خواهیم کرد.

 

پاسخ مردم به چرا کتاب می خوانند

پاسخ هایی که افراد در مورد فواید کتاب خواندن داشتند عبارتند از: به دست آوردن صلح ، افزایش آگاهی ، خودشناسی ، شناخت بهتر و کامل تر از جهان ، آشنایی با ایده ها ، افکار و فرهنگ های مختلف ، خواب دیدن ، سازماندهی افکار و احساسات ، غیرمستقیم تجارب زندگی. به غیر از این ، یادگیری ، سرگرمی و برای برخی ، کتاب خواندن به همان اندازه آشکار و ضروری بود که خوردن و ورزش کردن. واقعیت این است که یک کتاب خوب واقعا می تواند همه این موارد را به شما بدهد.

 

فرصت تجربه زندگی چندگانه با کتاب

ما در زندگی زمان و توانایی محدود داریم و نمی توانیم همه چیزهایی که می خواهیم و همچنین زندگی های مختلف را کاملاً تجربه کنیم. این کتاب به ما این فرصت را می دهد تا زندگی های غیرمستقیم بسیاری را تجربه کنیم. ما با کتاب و زمان سفر می کنیم. ما می توانیم قرن ها پیش یا به سرزمین های دور دست سفر کنیم و با افراد و زندگی های مختلف آشنا شویم و مانند یک گردشگر بالغ و با تجربه بشویم.

 

مهمترین چیزی که کتاب به ما می دهد

آگاهی صرفه جویی است. آگاهی شاید مهمترین و ارزشمندترین چیزی باشد که کتاب به ما می دهد. این آگاهی می تواند در سطوح مختلف ، از عمیق ترین لایه های شخصیت تا افزایش اطلاعات عمومی رخ دهد. بزورگی گفته است که خواندن کتاب خوب مانند صحبت کردن با بهترین ذهن قرون گذشته است و گویا با خواندن کتاب ، ما در رأس کلاس بزرگترین متفکران می نشینیم و به سخنان آنها گوش می دهیم.

 

این کتاب از مغز ما استفاده می کند

خواندن کتاب ، درست مثل ورزش با بدن ، مغز ما را آموزش می دهد. این فعالیت باعث افزایش فعالیت مغز ، تمرکز و حافظه می شود و می تواند از افت شناختی و آلزایمر در پیری جلوگیری کند. تحقیقات همچنین نشان داده است که خواندن مهارتهای حل مسئله ، برنامه ریزی و تفکر انتقادی را که مهمترین مهارتهای زندگی هستند تقویت می کند. خواندن کتاب با افزایش واژگان و تسلط بر ادبیات ، مهارت واژگان و مهارتهای ارتباطی افراد مختلف را تقویت می کند. همچنین ، هنگام خواندن کتاب ، با جذب و شناسایی با شخصیت های کتاب ، درک ما از مردم ، افکار ، احساسات آنها ، مشکلات و جهان بینی ها افزایش می یابد و همدلی ما تقویت می شود.

 

این کتاب صمیمیت زوجین را افزایش می دهد

در پایان ، این کتاب یک سرگرمی سالم ، لذت بخش و تقریبا ارزان است. اعضای خانواده به ویژه همسران می توانند کتابها را با یکدیگر بخوانند و بحث کنند. این به صمیمیت بین آنها کمک زیادی می کند. به یاد داشته باشید که برای رسیدن به این مزایا نیازی به خواندن کتابهای علمی ، فلسفی ، روانشناختی ، تاریخی و غیره ندارید. داستان ها و رمان های خوب همچنین می توانند شما را با دنیای دیگری آشنا کنند

.

 

راه هایی برای افزایش میل به مطالعه کتاب

در مرحله اول ، خود را برای خواندن یک کتاب به مدت نیم ساعت در روز برای مدت زمانی مشخص ، مثل سی روز ، تعیین کنید. به یاد داشته باشید که چند دقیقه خواندن مداوم و منظم در روز ، به مراتب بهتر از چند ساعت خواندن منظم اما نامنظم ، می تواند عادت خواندن را در شما القا کند.

 

با هم بخوانید

به گروههای خواندن بپیوندید. گروه های خواندن کوچک را با دوستان خود در رسانه های اجتماعی تشکیل دهید. در هر دوره زمانی مشخص ، کتابی را انتخاب کرده و بخوانید و در مورد آن بحث کنید. با تعهد خود به برنامه کتابخوانی ، یکدیگر را ترغیب کنید.

 

مشترک شدن در کتابخانه های عمومی

یکی از موانعی که ممکن است شما را از خواندن باز دارد ، قیمت و هزینه کتاب است. با این حال ، هزینه های طولانی مدت برای خواندن کتاب به مراتب بیشتر از خواندن کتاب است! اما برای غلبه بر این مانع می توانید از کتاب های موجود در کتابخانه ها استفاده کنید. عضویت در کتابخانه های عمومی به شما امکان دسترسی به طیف گسترده ای از انواع کتاب را می دهد.