سفارش تبلیغ
صبا ویژن

موزیک مگ

شانکروئید (chancroid نرم) یک عفونت منتقله از طریق مقاربت است که توسط Haemophilus ducreyi ایجاد می شود. این بیماری با زخم های دردناک دستگاه تناسلی و بزرگ شدن غدد لنفاوی در ناحیه مغبنی مشخص می شود. این نادر است ، به طور عمده در میان جمعیت آفریقا ، آسیای جنوب غربی ، کارائیب. این نرم افزار عمدتا افراد جوان جنسی فعال در گروه سنی 21 تا 30 سال را تحت تأثیر قرار می دهد. این بیماری بیشتر در مردان ختنه نشده و همجنسگرایانه که چندین شریک جنسی دارند تشخیص داده می شود. چگونه عفونت رخ می دهد؟ عفونت Haemophilus ducreyi از طریق تماس جنسی با یک شریک آلوده رخ می دهد. Haemophilus ducreyi یک باسیل بی هوازی گرم منفی ، کوچک است که بسیار مسری است.

از طریق میکرولیزهای غشای مخاطی دستگاه تناسلی خارجی نفوذ می کند ، سمی تولید می کند که به بافت ها آسیب می رساند و باعث ایجاد زخم می شود. دوره کمون می تواند از 1 روز تا دو هفته متغیر باشد ، اما اغلب علائم 5 تا 7 روز پس از عفونت ظاهر می شوند. علائم عفونت نرم چیست؟ دندان نرم معمولاً به صورت یک پاپول التهابی (گره) کوچک در محل تلقیح آغاز می شود - در مردان اغلب پوست ختنه یا تاج آلت تناسلی جنسی و در خانم ها لابیا ، ورودی واژن ، ناحیه پریانال. طی چند روز ، پاپول می تواند به یک جوش (جوش چرکی) تبدیل شود که فرسایش یابد و زخم چرکی بسیار دردناک و عمیقی با لبه های نرم و ناهموار ایجاد کند.

 

زخم ها می توانند یک یا چند نفر باشند (بیشتر در خانم ها دیده می شود). اندازه آنها معمولاً 2-1 سانتی متر است. پایین زخم از بافت دانه بندی به راحتی خرد شده تشکیل شده و با یک تراوش خاکستری زرد با بوی بد پوشانده شده است. هنگام لمس ، زخم به راحتی خونریزی می کند. در صورت عدم درمان ، زخم ها طی 1 تا 3 ماه خود به خود بهبود می یابند. در حدود 50? بیماران ، گره های لنفاوی مغبنی بزرگ شده یک طرفه طی 1-2 هفته پیدا می شوند که چرکی هستند و ممکن است زخم شوند. در زنان ، این بیماری اغلب بدون علامت است. جهت اطلاع بیشتر از اختلالات جنسی مثل فوت فیتیش کلیک کنید.

. در آنها ، علامت اصلی ممکن است ادرار دردناک یا درد در هنگام رابطه جنسی باشد. پاپول هایی که در زنان ظاهر می شوند اغلب بدون پیشرفت به زخم بهبود می یابند. در بیماران مبتلا به بیماری خفیف شانس خطر بیشتری برای عفونت HIV وجود دارد. چگونه می توان بیماری نرم را تشخیص داد؟ با توجه به یافته های بالینی مشابه در شانکروئید و سایر بیماری های ایجاد کننده زخم های دستگاه تناسلی ، از جمله سفلیس و تبخال دستگاه تناسلی ، تشخیص نرم شدن دندان می تواند دشوار باشد. از معیارهای تشخیصی زیر استفاده می شود:

وجود یک یا چند زخم تناسلی دردناک با مشخصه شانکروئید وجود گره های لنفاوی بزرگ شده منطقه ای هیچ داده ای در مورد عفونت Treponema pallidum پس از میکروسکوپ میدان تاریک ترشحات زخمی ، آزمایش PCR یا روش های سرولوژی وجود ندارد تست PCR منفی برای ویروس هرپس سیمپلکس. تشخیص نهایی نیاز به شناسایی H. ducreyi در یک محیط کشت ویژه و تحت شرایط آزمایشگاهی بسیار خاص دارد.

درمان شانکروید چیست؟ درمان شانس نرم با آنتی بیوتیک ها - آزیترومایسین ، سیپروفلوکساسین ، سفتریاکسون ، اریترومایسین انجام می شود. بهبود علائم یک تا 2 هفته پس از شروع درمان با آنتی بیوتیک اتفاق می افتد. شرکای جنسی نیز باید تحت درمان قرار بگیرند ، حتی اگر علائمی نداشته باشند ، خصوصاً اگر رابطه جنسی طی 10 روز قبل از ظهور زخم انجام شده باشد. بدون درمان ، زخم ها خود به خود بهبود می یابند ، اما برای مدت زمان طولانی تر. علاوه بر این ، خطر ایجاد زخم های دائمی و همچنین ایجاد لنفادنیت چرکی وجود دارد.

 

منبع :

beytoote