سفارش تبلیغ
صبا ویژن

موزیک مگ

ویروس کرونا ثروتمندان و فقرا را به رسمیت نمی شناسد ، نه مرد و زن و نه حتی جوان و پیر را نمی شناسد. حدود 200 روز از ورود و ظهور آن در جهان می گذرد و هر روز بیشتر و بیشتر ما را غافلگیر می کند ، اما از این طریق پزشکان و متخصصان درمانی در خط مقدم مبارزه با کرونا جان خود را برای حفظ جان ما گذاشتند. به گزارش ایسنا ، 6 ماه از شیوع ویروس به نام تاج در جهان گذشته است. 6 ماه است که بسیاری از افراد را در رختخواب قرار داده و حداقل 20،000 نفر را کشته است. در این مدت اما دلالان مرگ بیکار ننشستند و با انتشار شایعات مبنی بر اینکه معتادان کرون از مصرف داروهای کرونری استفاده نمی کنند یا معالجه نمی کنند ، شروع به کسب درآمد بیشتر و فروش مواد مخدر کردند تا افراد بیشتری در حلقه سیاه اعتیاد قرار بگیرند. Corona Age علاوه بر پرستاران و پزشکان ، نمی توان از تلاش برای درمانگران اعتیاد چشم پوشی کرد. همان ناجیان زندگی که برای درمان ضعیف ترین بخش های جامعه تلاش کردند تا گرد و غبار اعتیاد را از زندگی معتادان خارج کنند. درمانگرهای اعتیاد وجود داشتند که در دوره تاجگذاری بیمار شدند و برخی از آنها در طول مسیر به شهادت رسیدند ، به طوری که طبق آمارهای جمع آوری شده و طبق گفته دکتر جلالی - روابط عمومی انجمن ترک اعتیاد تهران ، 150 درمانگر اعتیاد آلوده شده اند تاکنون 10 نفر از آنها جان خود را از دست دادند. دکتر محمدحسین صاحبیاری یکی از نجاتگران زندگی است که در هنگام شیوع تاج از درمان ضعیف ترین بخش های جامعه دست کشید و علی رغم مخالفت خانواده اش در معالجه بیماران در هنگام تاج ، خدمت کرد. سرانجام ، او به بیماری انسداد قلب و عروق قلب مبتلا شد و چند روز بیمار شد. وی در سال 1350 در تهران به دنیا آمد. وی به دلیل علاقه به پزشکی ، به کمک خانواده و حمایت پدرش پزشکی عمومی فرا گرفت. دوره پزشکی عمومی در دانشگاه به خوزستان سفر کرده و هشت سال در خدمت مردم خوزستان بود؛ به مدت سه سال ، پزشک خانواده و سپس به پیشنهاد شبکه بهداشت ، مدیریت یکی از بیمارستان های شوشتر را به مدت پنج سال به عهده گرفت.

پس از آن ، او به تهران آمد و تصمیم گرفت که سعی کند بیماران معتاد را در کشور خود درمان کند و مسیر پزشکی خود را در این راستا تغییر دهد؛ وی می گوید: "بعد از فارغ التحصیل شدن در پزشکی عمومی و بعد از گذراندن چندین سال در خوزستان و خدمت به مردم خوزستان ، تصمیم گرفتم در دوره های درمان اعتیاد شرکت کنم و کار خود را به عنوان یک درمانگر اعتیاد ادامه دهم ؛ هر بار که توانستم یک بیمار را ترک کنم و سعادت خانواده بیمار را ببینید ، این خوشبختی من را نیز تحت تأثیر قرار داد ، زیرا من توانستم کسی را از چرخه اعتیاد در جامعه خارج کنم و این همان چیزی بود که مرا در این مسیر نگه داشت و آن را "من ادامه خواهم داد" ادامه می دهد. سخنان وی با ابراز نگرانی درباره برخی معتادان جامعه که در چرخه شرور اعتیاد گیر می کنند: "البته بیمارانی هستند که وقت می گذارند و درمان خود را دنبال می کنند و می بینند که پس از چند ماه درمان ، بیمار پاکسازی می کند. ، متأسفانه ، وی دچار لغزش شده و دیگر مشخص نیست و به مراکز درمانی نمی رود ، که واقعاً باعث استرس زیادی می شود. در حقیقت ، درمان اعتیاد کمتر از درمان بیماران عادی دشوار است. اما این کار از نظر روانشناختی از کار بالاتری برخوردار است ، به ویژه درمانگرانی که دلسوز و پیگیری معتادان را دارند. من همیشه سعی کرده ام مثل یک برادر با بیمارانم دلسوز باشم و اجازه ندهم که آنها بروند و این باعث می شود که من بیمار را به بیمار معالجه کنم. "متخصص اعتیاد نتیجه می گیرد:" در این مسیر با قشر مغز وجود دارد و ما با این واقعیت روبرو هستیم که بیشتر آنها جزو ضعیف ترین بخش های جامعه هستند و بسیاری از آنها به دلیل این سختی ها هستند که نمی توانند تحمل کنند و از محیط زیست رنج می برند. آلودگی از طرف دیگر خانواده های آنها به دلیل اعتیاد یکی از اعضای خانواده خود بسیار ناامید شده اند و فکر می کنند فرزندشان گم شده است و حتی اگر ما به آنها بگوییم فرزند شما مبتلا به سرطان است ، ممکن است کمتر از این که فرزندشان معتاد باشد ناراحت باشند. والدینی وجود داشته اند که مواردی را در جیب فرزند خود پیدا کرده اند و به دلیل انکار شدید فرزندشان از ما می خواهند که آنها را روی کودک خود آزمایش کنیم. البته ، بیشتر این کودکان می گویند در غیاب والدین خود از مواد مخدر استفاده می کنند ، اما پس از ما این است که "بیایید سهیم شویم و نمی توان آن را پنهان کرد."

 

وی با اشاره به روزهایی که کرونا ویروس در کشور گسترش یافته و علی رغم مخالفت خانواده اش برای کار در آن زمان ، سعی کردم پروتکل ها را دنبال کنم. " بهداشت را رعایت کنید و در این زمان برخی از جلسات و خدمات غیر ضروری را ارائه ندهید. در ابتدای شیوع کروناویروس ، یکی از پرستاران و یکی از روانشناسان در مرکز ترک اعتیاد به بیماری کرونا ویروس آلوده شدند و ما بر اساس اطلاعات پزشکی و اطلاعاتی که متخصصان ارائه داده اند سعی کردیم سلامت خود را حفظ کنیم ، اگرچه در آنجا احتمال مرگ در پیری وجود داشت. "بله ، من خیلی از آن نمی ترسیدم." با وجود این اظهارات ، با این وجود اواخر ژوئن بود که متخصص اعتیاد دچار سردرد و سوزش سر دل شد که در نهایت علائم کرونری دیگر پیدا کرد و او به مدت دو هفته در رختخواب دراز کشید. من با سردرد نتوانستم تاج کرون را شروع کنم ، حتی تصور می کردم از آنجا که حدود 20 سال است که سرماخوردگی ندارم ، اگر به این بیماری مبتلا شوم ، یکی از آن دسته از افرادی خواهم بود که این بیماری را بدون علامت گذر می کنند ، اما با گذشت زمان من تب و لرز داشت ، بنابراین تصمیم گرفتم تست PCR داشته باشم ، که منفی بود ، اما با گذشت زمان سرفه من شروع شد و سی تی اسکن ریه ها نشان داد که ریه های من درگیر شده و نیاز به بستری شدن در بیمارستان دارم ، اما شرط نبود. خیلی شدید و من خودم پزشک بودم و در نهایت من در خانه قرنطینه شدم ، البته اعضای خانواده نیز مدتی است که به این ویروس آلوده شده اند.