سفارش تبلیغ
صبا ویژن

موزیک مگ

عفونت در دوران کودکی شایع است و یکی از دلایل اصلی مراجعه به پزشکی در این دوره است. این امر به دلیل توسعه نیافتگی سیستم ایمنی بدن کودکان است و مقابله با علل عفونت دشوارتر است. عفونت می تواند توسط ویروس ها و باکتری ها ایجاد شود.

شایعترین عامل ویروسی ویروس متناوب تنفسی است . علائم عفونت با این ویروس مانند آنفلوانزا است - تب ، آبریزش بینی و سرفه. این ویروس همچنین می تواند در کودکان زیر یک سال بیماری های جدی تری ایجاد کند - ذات الریه ، برونشیولیت. در برخی موارد ، درمان در بیمارستان مورد نیاز است. بیشتر کودکان زیر 2 سال قبلاً با این ویروس روبرو شده اند.

عفونت اریتما یک بیماری ویروسی است که توسط بثورات قرمز مشخصی که در صورت کودک ظاهر می شود شناخته می شود. انگار سیلی خورده باشد. عفونت معمولاً شدید نیست و 7 تا 10 روز ادامه دارد. علائم آن بسیار شبیه آنفولانزا است. در برخی موارد ، این عفونت ممکن است در ابتدا با درد مفصل ظاهر شود و با آرتریت روماتوئید اشتباه گرفته شود.

بیماری دست و پا و دهان نیز شایع است و باعث ایجاد تاول در دست ، پا و دهان ، تب می شود. این بیماری توسط گروهی از ویروس ها ایجاد می شود که به آنها آنترو ویروس ها نیز می گویند. این عفونت ها بیشتر در فصل بهار و تابستان دیده می شوند.

کروپ یک بیماری عفونی است که توسط ویروس پاراآنفلوانزای انسانی ایجاد می شود. مشخصه ترین علامت این بیماری سرفه پارس و دشواری در تنفس کودک است که می تواند والدین را به شدت ترساند ، اما در بیشتر موارد این شرایط به سرعت از بین می رود و عواقب جدی ندارد. در موارد شدیدتر ، برای بهبود تنفس کودک باید به او دارو داده شود.

تب اسکارلت بوسیله باکتری معروف به استرپتوکوک گروه A ایجاد می شود. این بیماری با گلو بسیار قرمز و گلودرد و بثورات در شکم و قفسه سینه شروع می شود و با پیشرفت عفونت ، بثورات در سراسر بدن گسترش می یابد. واحدهای بثورات را می توان در ابتدا با لکه های خورشید اشتباه گرفت. رسوب سفیدی روی زبان وجود دارد که بعد از 2-3 روز برطرف می شود و قرمز روشن می شود. اسکارلت قبلاً یک بیماری عفونی کشنده بود ، اما امروزه به راحتی با آنتی بیوتیک درمان می شود.

ایمپتیگو یک عفونت باکتریایی در پوست است. این سومین بیماری پوستی شایع در دوران کودکی است. بسیار مسری است و به راحتی در گروه های کودکان منتقل می شود. تاول های پر از مایع شفاف روی پوست ظاهر می شوند و پوست اطراف آنها بسیار خارش دار است. مهم است که پوست در ناحیه ای که تاول وجود دارد خراشیده نشود ، زیرا به این ترتیب عفونت به سایر قسمت های بدن گسترش می یابد و وضعیت بدتر می شود. کودکان می توانند عفونت را به یکدیگر و به افراد مسن منتقل کنند.

 

منبع :

ویکی هو

همسر تایم