سفارش تبلیغ
صبا ویژن

موزیک مگ

ماه پنجم کودک شما دوره کشف های جدید است. او اکنون از طریق صداهایی که ایجاد می کند بهتر بیان می شود و درک اینکه آرزوهایش چیست و چه چیزهایی او را نگران می کند بسیار راحت تر خواهید بود. او با آغوش و بوسه محبت خود را نسبت به شما نشان خواهد داد و هنگامی که می خواهد او را در آغوش بگیرید آغوش خود را باز می کند.

رشد جسمی کودک شما بسیار سریع است. بنابراین ، در ماه پنجم ، او قبل از اینکه به حمایت نیاز داشته باشد ، می تواند مدتی در صندلی بماند. برای جلوگیری از سقوط می توانید آن را با چندین بالش محکم کنید.

می توانید کودک را در حالی که روی شکم نشسته است به بازی با اسباب بازی تشویق کنید. این باعث تقویت عضلات گردن و قفسه سینه می شود. علاوه بر این ، ادامه دادن به تمریناتی که متخصص اطفال توصیه کرده است مهم است تا عضلات کودک شما بتوانند به طور هماهنگ رشد کنند تا با گذشت زمان بتواند حرکات مستقل و بیشتری را انجام دهد.

ممکن است متوجه شوید که کودک شما همان صدا را بارها و بارها تکرار می کند و این کاملا طبیعی است. این به سادگی آنچه را که آموخته است تمرین می کند تا سپس بتواند صدای بعدی را برای تلفظ بیاموزد. شما باید در این زمینه صبور باشید ، زیرا یادگیری اصوات و هجاهای جدید روندی آهسته است و به تمرین نیاز دارد.

بینایی نوزادان پنج ماهه بهتر می شود و آنها می توانند اجسام کوچکتر و کوچکتر را مشاهده کنند. مورد توجه ویژه آنها جابجایی اشیا and و اسباب بازی ها است و آنها مدت طولانی با حیرت آنها را تماشا می کنند و در برخی از اوقات سعی در گرفتن آنها می کنند.

در این ماه ، ممکن است کودک شما قبلاً به نام او عادت کرده باشد و وقتی نام او را صدا می کنید ، برگردد. وقت بگذارید و با کودک خود صحبت کنید تا به مهارت های زبانی او کمک کند. این ممکن است سعی کند برخی از صداهایی را که پس از آن ایجاد می کنید تقلید کند.

کودک خود را هر چند وقت بیشتر به پیاده روی ببرید ، زیرا در این روش او با محیط ها و تجربیات جدیدی روبرو می شود که باعث جلب علاقه وی و رشد توانایی های او می شود. اگر در هنگام پیاده روی علائمی از تحریک نشان داد ، سعی کنید حواس او را پرت کنید یا یکی از اسباب بازی های مورد علاقه خود را به او بدهید.

بچه ها موسیقی را خیلی دوست دارند. در طول روز سبک های مختلف موسیقی را برای آنها پخش کنید و خواهید دید که آنها چگونه از صداهایی که می شنوند لذت می برند و می خندند. با آرام آرام و واضح به کودک بگویید که دقیقاً چه چیزی را به او می دهید و به این ترتیب به شما کمک می کند کلمات جدید را به خاطر بسپارید و از دنیا یاد بگیرید.

در طی این ماه تغییراتی در رژیم غذایی نوزاد وجود دارد. در پایان ماه پنجم ، رژیم لبنی باید با اسید لاکتیک یا فرنی جایگزین شود. همچنین می توانید پوره سبزیجات با زرده آب پز شده را در فهرست کودک خود بگنجانید ، اما قبل از این تغییرات باید با پزشک متخصص اطفال مشورت کنید که آیا کودک شما برای این تغییرات در عادات غذایی خود آماده است یا خیر. لینک منبع